Rabu, 16 September 2015

TPS2-MEMASANG SET AWNING POLY DI PASSIFLORA.

Memasang Set Awning Poly Di Passiflora, TPS2.


           Salam tuan yang budiman . Minggu ini saya paparkan satu projek memasang set awning poly di Taman Pelangi Semenyih 2 (Passiflora) milik En Zaidi Maarof. Terdapat 3 struktur binaan poly yang dicadangkan oleh tuan rumah meliputi ruang parkir depan, tepi dan belakang.
          Kami menggunakan struktur tiang agak besar iaitu saiz 5"x5", teras dengan struktur berkerawang dan kekuda dengan hollow 2"x3". Poly pula menggunakan jenis solid dengan ketebalan 3 mm. Pilihan warna yang dimuktamadkan ialah ialah Emboss Brown  dengan kod warna CSB04. Penggunaan besi dengan saiz besar dan tebal untuk pembinaan struktur adalah bagi memastikan binaan kellihatan kukuh dan tidak melengkung serta menimbulkan keserasian binaan dengan design rumah itu sendiri.
          Setiap pemasangan mengambil kira faktor kebolehtahanan besi  terhadap air dengan meminimumkan tahap pendedahan terhadap air hujan. Setiap hujung poly dilebihkan (basi) kira-kira 2-3 inci supaya tempias air hujan dapat diminimumkan.
          Proses awal pembinaan dijalankan di bengkel terlebih dahulu manakala proses memasang mengambil masa 2.5 hari. Berikut adalah beberapa pic dari projek tersebut.










          Semoga memberi manafaat kepada anda. Sekian terima kasih.

http://www.charityid.com/mohdmuhlis

     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan